سرویس خبری داتکام نیوز گزارش میدهد؛در سیستمهای رانندگی خودکار سطح ۲، راننده مسئول تخلفات رانندگی است. این سیستمها میتوانند وظایفی مانند حفظ خطوط، تنظیم سرعت و ترمزگیری در ترافیک را انجام دهند، اما راننده باید همیشه آماده مداخله باشد.
دلایل مسئولیت راننده:
۱. راننده باید همیشه محیط اطراف خود را نظارت کند و در صورت نیاز به طور فعال در رانندگی دخالت کند.
۲. سیستمهای رانندگی خودکار هنوز در حال توسعه هستند و ممکن است در برخی شرایط دچار اشتباه شوند.
۳. راننده باید از محدودیتها و قابلیتهای سیستم رانندگی خودکار آگاه باشد و از آن به طور مسئولانه استفاده کند.
با این حال، در برخی موارد ممکن است شرکت تسلا نیز تا حدی مسئول شناخته شود.
دلایل احتمالی مسئولیت تسلا:
۱. اگر نقص فنی در سیستم رانندگی خودکار خودرو وجود داشته باشد و این نقص منجر به تخلف رانندگی شود، ممکن است شرکت تسلا مسئول شناخته شود.
۲. اگر شرکت تسلا اطلاعات نادرست یا گمراهکنندهای درباره قابلیتهای سیستم رانندگی خودکار ارائه دهد و این امر منجر به تخلف رانندگی توسط راننده شود، ممکن است تسلا مسئول باشد.
در حال حاضر، قوانین مربوط به رانندگی خودکار در حال توسعه هستند و هنوز در بسیاری از کشورها به طور کامل مشخص نشده است. با پیشرفت فناوری رانندگی خودکار در سالهای آینده، احتمالاً قوانین جدیدی برای تعیین مسئولیت در تصادفات و تخلفات رانندگی تصویب خواهد شد.
اولین جامعه خبری فناوری و نوآوری ایران
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به هاب بین الملل فناوری و نوآوری ایران است.