menusearch
dotcomnews.ir

بررسی ۷ دوره فعالیت جشنواره اندیشمندان در حوزه حمایت از توسعه کسب‌وکارها

تقویم
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو

بررسی ۷ دوره فعالیت جشنواره اندیشمندان در حوزه حمایت از توسعه کسب‌وکارها

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید خبر 26
 بررسی ۷ دوره فعالیت جشنواره اندیشمندان در حوزه حمایت از توسعه کسب‌وکارها

به گزارشداتکام نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زلفی گل در جلسه هم اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ضمن تقدیر از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جهت حمایت از جوانان، مسیر جشنواره را مسیر رو به رشدی عنوان کرد و افزود: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است.

به نقل از دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، وزیر علوم با اشاره به این که جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان یکی از رویدادهای اصلی هفته پژوهش و فناوری است، ادامه داد: با توجه به پشتوانه علمی محکم این جشنواره، امید است با اهتمام خیرخواهانه در این جشنواره بیش از پیش شاهد پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم.

در این جلسه همچنین ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز به آمار رتبه علمی ایران در جهان اشاره کرد و ارائه پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت‌های علمی جشنواره و همچنین بهبود فضای علم در کشور را خواستار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با اشاره به اینکه تلاش این جشنواره همچنان در جهت حمایت از جوانان این سرزمین در حوزه علوم پایه پابرجا خواهد بود، افزود: توسعه فعالیت‌های علمی در حوزه علوم پایه با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی سرعت خواهد گرفت.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در راستای همفکری و هم اندیشی در خصوص توسعه فعالیت‌های علمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد و رؤسای دانشگاه‌های مطرح کشور، مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها حضور داشتند، گزارش ۷ دوره فعالیت جشنواره و رویدادهای ملی و بین‌المللی و فعالیت‌های ترویجی که در مناطق مختلف کشور برگزار شده است، ارائه شد و هریک از اعضا نظرات خود را اعلام کردند.

ایده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال ۹۵ به همت بنیاد علم و فناوری جمیلی و در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت محقق شد. این جشنواره از سال ۹۶ به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‌شوند.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف شناسایی ایده‌های نو و تسهیل مسیر ایده پردازان به سوی ساخت محصولی دانش بنیان و خلق فناوری‌های نوین و کاربردی در زمینه علوم پایه شکل گرفته است و این جشنواره به عنوان یکی از برنامه‌های رسمی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه ها و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود.

جوانان ایده پرداز، کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر شامل هوش مصنوعی، علوم زیستی، زمین‌شناسی و رویکرد ویژه محیط زیست در این جشنواره ثبت کنند و از حمایت‌های علمی و کسب و کاری بنیاد علم و فناوری جمیلی بهره مند شوند.