سرویس خبری داتکام نیوز گزارش میدهد؛در این متن حقوق معنوی به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم میشوند:
۱- مالکیت معنوی مرتبط با محتوا:
الف- حق کپیرایت: این حق به محافظت از عناصر اصلی و خلاقانهی یک بازی مانند داستان، شخصیتها، تنظیمات، دیالوگ، موسیقی و عناصر بصری میپردازد.
ب- حقوق مربوط به علائم تجاری: این حقوق از نام، لوگو و سایر عناصر قابل تشخیص برند یک بازی محافظت میکنند.
ج- حقوق مربوط به اختراعات: این حقوق میتوانند برای محافظت از جنبههای فنی نوآورانهی یک بازی مانند موتور بازی یا گیمپلی منحصر به فرد استفاده شوند.
۲- مالکیت معنوی مرتبط با فرمت:
الف- حقوق مالکیت معنوی پایگاه داده: این حقوق میتوانند برای محافظت از مجموعه دادهها و اطلاعاتی که در یک بازی استفاده میشوند، مانند مدلهای شخصیتها، بافتها و سطوح بازی، به کار گرفته شوند.
ب-رازهای تجاری: این حقوق میتوانند برای محافظت از اطلاعات محرمانه تجاری مرتبط با یک بازی، مانند فرآیندهای توسعه، استراتژیهای بازاریابی و لیستهای مشتریان، استفاده شوند.
علاوه بر این حقوق، شرکتهای سازندهی بازیهای رایانهای ممکن است از سایر اشکال حمایتهای قانونی مانند قوانین ضد رقیب غیرمنصفانه و قوانین مربوط به تبلیغات گمراهکننده نیز بهرهمند شوند.
اولین جامعه خبری فناوری و نوآوری ایران
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به هاب بین الملل فناوری و نوآوری ایران است.