menusearch
dotcomnews.ir

۷ همت اعتبار مالیاتی از طریق قانون جهش تولید به دانش بنیان‌ها

تقویم
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

۷ همت اعتبار مالیاتی از طریق قانون جهش تولید به دانش بنیان‌ها

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید خبر 20
۷ همت اعتبار مالیاتی از طریق قانون جهش تولید به دانش بنیان‌ها

به گزارش داتکام نیوز روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور با حضور در شبکه افق گفت: بزرگترین حمایت و زیرساخت اقتصاد دانش بنیان در حمایت از توسعه علم و فناوری تا ۱۰ سال آینده قطعا قانون جهش تولید است. پیش نویس قانون جهش تولید اولین بار در دولت دوازدهم تهیه و در کمسیون علمی و فناوری مطرح و سپس در دولت مطرح شد، اما با آن مخالفت و کنار گذاشته شد.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ قانون جهش تولید اقتصاد دانش بنیان در دولت مطرح شد و مجدد با مخالفت روبه رو شد که توسط رئیس جمهور پیش می‌رود و در مجلس هم تایید شد. رئیس جمهور شهید نیز محوری‌ترین فردی بود که در این قانون پای کار ایستادند. به کمک این قانون صنایع بزرگ کشور اعتبار مالیاتی برای تحقیق و توسعه دریافت کنند.

دهقانی بیان کرد: سال گذشته قریب به ۷ هزار میلیارد تومان از طریق قانون جهش تولید به دانش بنیان‌ها اعتبار مالیاتی واگذار شد که پیش بینی ما برای امسال ۱۵ همت بود.

او اظهار کرد: بزرگترین تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگر رؤسای جمهور در مسئله علم و فناوری و بازار‌ها و تولیدات محصولات شرکت‌های دانش بنیان دغدغه ایشان بود. مهم‌ترین مسئله‌ای ک رئیس جمهور شهید به ان اهمیت دادند محوریت راهبردی علم و فناوری بود که یک از آنها این بود که دستاورد‌های علمی و فناوری کشور در زندگی مردم اعم از کشاورزی، سلامت، معدن، نفت و پتروشیمی نفود کند.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور ادامه داد: مسئله دیگر نگاه راهبردی به توسعه فناوری‌ها رو به آینده بود. آیت الله رئیسی در تمام صحبت ها، سخنرانی ها، دیدار‌های داخلی و خارجی در این موضوع تاکید بسیاری داشتند و در این جهت تمام دستگاه‌ها خود را موظف به پاسخ می‌دانستند. بازار دستگاه‌های دولتی برای دانش بنیان‌ها رقم خورد. شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال گذشته ۱.۸ میلیارد دلار قرارداد با مجموعه نفت کشور داشتند.

او تصریح کرد: شهید رئیسی دانشگاه را کانون حل مسئله کشور می‌دانستند و تأکید داشتند نخبگان دانشگاهی که منتقد دولت هستند نظراتشان شنیده و از آنها مشورت بگیریم. سال گذشته از محل منابع اعتبار مالیاتی موافقت نامه ۲ هزار میلیارد تومانی با وزیر علوم در اختیار پروژه‌های تحقیقاتی قرار بگیرد. سازوکار و روش‌های آموزش و شیوه‌های تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی چه در علوم انسانی و چه در علوم فنی و پزشکی باید در حد لالایی ارتقا یابد.