menusearch
dotcomnews.ir

نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

تقویم
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید خبر 12
نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مهلت ارسال آثار برای شرکت در نخستین جشنوارۀ ملی و بین‌المللی کتاب‌ کودک و نوجوان تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

 

برای اولین بار، جشنوارۀ ملی و بین‌المللی کتاب‌ کودک و نوجوان در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این جشنواره یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

کتاب‌های کودک و نوجوان نقش بسزایی در توسعۀ فرهنگی و تربیتی جامعه دارند. آنها علاوه بر اینکه ابزاری برای آموزش و یادگیری هستند، به‌عنوان پلی برای منتقل کردن ارزش‌ها، باورها، و سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل آینده عمل می‌کنند. این کتاب‌ها می‌توانند با توجه به محتوا و موضوعاتی که ارائه می‌دهند، به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و کودکان کمک کنند و در تربیت آنها نقش مؤثری داشته باشند.

 

شرایط شرکت در جشنواره

 

۱. آثار باید در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.
۲. تمامی آثار باید با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده و در سامانۀ خانۀ کتاب و ادبیات ایران ثبت شده باشند.
۳. هر مؤلف/ناشر مجاز است هر تعداد اثر منتشرشده در بازۀ زمانی جشنواره را ارسال کند.
۴. بررسی و داوری آثار در زمینه‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان، شعر و نثر ادبی، کلیات، پژوهش و تصویرگری صورت می‌گیرد.
آثار ارسالی از سوی داوران جشنواره بررسی خواهند شد و برترین آن‌ها به‌عنوان برندگان جایزه در مهرماه سال ۱۴۰۳ معرفی شده و علاوه بر جایزۀ نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره‌ را دریافت خواهند کرد.

 

نکات مهم

 

در بخش اصلی، آثار باید تألیفی و به زبان فارسی باشند.
آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا از سوی ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیدۀ آثار قبلی باشند، داوری نمی‌شوند.
دبیرخانه آثار رسیده به دبیرخانه را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

 

مهلت و شیوۀ ارسال اثر

 

ناشران، شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و تصویرگران می‌توانند پس از تکمیل نسخۀ فیزیکی فرم بارگذاری‌شده در نشانی ketab.ir/ketabkodak نسخه‌ای از آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجه‌نصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم، طبقه ۴، کدپستی ۱۳۱۵۷۷۳۴۱۱، دبیرخانۀ نخستین جشنوارۀ کتاب کودک و نوجوان ارسال کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۱۰۰۶۳۶۳- ۰۲۱ داخلی (۸۰۸ و ۸۰۹) تماس گرفته یا به نشانی ketab.ir مراجعه کنند.

 

عکس از مریم هاشمی