menusearch
dotcomnews.ir

ضرورت جرم‌انگاری هوش مصنوعی؛ خلاء قانونی در مواجهه با پیشرفت تکنولوژی

تقویم
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

ضرورت جرم‌انگاری هوش مصنوعی؛ خلاء قانونی در مواجهه با پیشرفت تکنولوژی

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید خبر 20
ضرورت جرم‌انگاری هوش مصنوعی؛ خلاء قانونی در مواجهه با پیشرفت تکنولوژی

به گزارش سرویس حقوقی داتکام نیوز:  از زمان ورود فضای مجازی به ایران، مقنن همواره تلاش کرده تا جرایم رایج در این حوزه‌ها را شناسایی و مقابله کند. با این حال، پیشرفت سریع تکنولوژی لیست جرایم احتمالی در حوزه فناوری‌های دیجیتال را دائماً به‌روز می‌کند. امروزه با توجه به وجود ربات‌ها و هدایت آنها از طریق هوش مصنوعی و بازوهای اجرایی انسان‌ها، امکان وقوع جرم توسط این ابزارها نیز افزایش یافته است.

 

این مسئله با ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده که به صورت مستقیم توسط انسان‌ها صورت نگرفت، بلکه با استفاده از اسلحه ماهواره‌ای خودگردان انجام شد، به وضوح نمایان شد. در این زمینه، خلاء قانونی در قانون جرایم رایانه‌ای به شدت احساس می‌شود.

 

پرسش اساسی این است که چگونه می‌توان این ابزارها را کنترل و قانون‌مند کرد؟ هرچند به گفته ایلان ماسک، توسعه هوش مصنوعی پیشرفته باید زیرنظر قانون باشد، اما آیا صرف وضع قانون در این حوزه کافی است؟

 

نیاز به بررسی و تدوین قوانین جدید که توان مقابله با جرایم نوین در حوزه هوش مصنوعی را داشته باشند، بیش از پیش احساس می‌شود. در این مسیر، همکاری و هماهنگی بین‌المللی نیز ضروری است تا بتوان به‌طور مؤثر از تهدیدات جدید جلوگیری کرد.http://emza.info