امیرمسعود عابدین_ در کنار کیا و هیوندای که برای ایجاد یک موتور احتراق هیدروژنی با یکدیگر همکاری کردهاند، ولوو نیز هماکنون در حال برنامهریزی برای طراحی این نوع پیشرانهها است. این فناوری در حال حاضر تقریباً برای موتورهای احتراق هیدروژنی وجود دارد و هم محدوده رانندگی و همزمان پر کردن مجدد آنها مشابه موتورهای احتراقی سنتی با سوخت بنزینی است.
حرکت به سمت احتراق هیدروژنی روشی متفاوت از جستجوی پیلهای سوختی هیدروژنی است. در نسخه احتراقی، موتور خودرو هیدروژن را از طریق احتراق مانند موتورهای معمولی برای تولید نیرو میسوزاند، درحالیکه در روش پیل سوختی از یک فرآیند شیمیایی برای تبدیل هیدروژن به الکتریسیته استفاده میشود. استراتژی احتراقی همچنین فضای فیزیکی کمتری را نسبت به یک سیستم پیل سوختی اشغال میکند و به سیستمهای جدید زیادی نیاز ندارد.