menusearch
dotcomnews.ir

خداحافظی با ابرخودرو افسانه‌ای؛

تقویم
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

خداحافظی با ابرخودرو افسانه‌ای؛

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید خبر 21
خداحافظی با ابرخودرو افسانه‌ای؛

بوگاتی از پانصدمین نسخه‌ی خودرو اسطوره‌ای شیرون سوپر اسپرت L’Ultime پرده برداشت. تولید این اثر هنری بوگاتی پس از هشت سال رکوردشکنی‌های گوناگون، درنهایت به‌پایان رسید. آخرین نسخه‌ی بوگاتی شیرون با رنگی خاص از خط تولید مولزهایم فرانسه خارج شده است.

 

بوگاتی شیرون اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و مدتی بعد بوگاتی نسخه‌ی جدیدتر L’Ultime را با رنگ آبی اقیانوسی رونمایی کرد. بوگاتی در آخرین نسخه‌ی شیرون، عبارات و نوشته‌هایی را به طراحی بدنه‌ی خودرو اضافه کرده که یادآور کارنامه‌ی درخشان و افتخارات شیرون در طی هشت سال گذشته است.

در طرفین خودرو نام مکان‌های خاطره‌انگیزی به چشم می‌خورد. از جمله‌ی این نام‌ها می‌توان به ژنو (شهری که شیرون برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در آنجا معرفی شد) و اهرا-لسین (شهری که شیرون موفق شد در آنجا به سرعت ۴۸۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست یابد) اشاره کرد.

در پانصدمین بوگاتی شیرون، ۵۰۰ عدد طرح و نقش در اطراف بدنه، زیر بال عقب، روی کلاهک چرخ‌ها و حتی روی کاور موتور نقش بسته است. در زیر کاپوت این خودرو، آخرین موتور هشت لیتری ۱۶ سیلندر مخصوص بوگاتی شیرون قرار گرفته است. بوگاتی با همکاری ریماک در زیر کاپوت خودرویی که جانشین شیرون خواهد شد، همچنان موتور ۱۶ سیلندر را تعبیه می‌کند.